AIKUISTEN TUNNIT

 

 

 

Kevään 2020 hinnasto ja aikataulu täällä.

ILMOITTAUDU MUKAAN TÄÄLTÄ!

 

Aamupilates

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää ryhtiä, vahvistaa keskivartaloa sekä opetella optimaalisia liikeratoja ja syvää hengitystä. Harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin enemmänkin urheileville.

 

Aikuisten Futiskoulu, 90min (Yksityistunnit, ei tuntivalikoimassa 2020)

Jalkapallon alkeita ja monipuolista liikuntaa. Huippuhauska tapa tutustua palloilun maailmaan ja vahvistaa kestävyyttä, lihaskuntoa ja liikkuvuutta. Kurssi sopii aloittelijoille ja vähän pelanneille.

 

Aikuisten temppukoulu (yksityistunnit / joulutreenit)

Liikunnan iloa ja monipuolista menoa: temppuratoja, liikuntaleikkejä sekä akrobatian alkeita, kuten käsilläseisonta, kuperkeikat ym. (näitä saa siis kokeilla halutessaan, ei pakko – vaihtoehtoja löytyy takuuvarmasti oman innostuksen mukaan.). Huippu hauskoja harjoitteita, takuuvarma hiki sekä huikean hyvä fiilis! Tervetuloa!

 

BootCamp 60min

Kaipaatko uusia liikkeitä ja tehokkaita treenejä, joissa opit haastamaan kehoasi uudella tavalla? Lihaskuntoa monipuolisesti vahvistava tunti sopii aktiivisille liikkujille ja haasteita kaipaaville, joilla on jo vähän aikaisempaa treenitaustaa.

 

Core + Crosstraining

Tunnilla vahvistetaan monipuolisesti koko vartalon lihaskuntoa sekä erityisesti keskivartaloa. Monimuotoinen treeni (mm. intervalli, tabata, kestävyys, pariharjoitteet), jossa hyödynnetään kehonpainon lisäksi seuraavia välineitä: kahvakuula, trx-narut, kuminauhat, irtopainot ym. Treeneissä keskitytään myös liikkuvuuteen ja kehonhuoltoon. Sopii kaikille, treeni etenee progressiivisesti jokaisen oman tason mukaan.

 

FasciaMethod

FasciaMethod on kokonaisvaltainen kehonhuoltotunti, jossa keskitytään kehon liikkuvuuden lisäämiseen sekä kireiden ja jännittyneiden lihasten avaamiseen. Tunti kehittää myös kehon liikehallintaa. Tunnilla tehtävät dynaamiset liikkeet tehdään nivelten luonnollisia liikeratoja mukaillen.

 

Feel Good Valmennus

Arjen hyvä fiilis, liikunnan ilo ja hyvinvointi. Tämä valmennus on vastaisku suorittamiselle ja yhdistää Liiku, Leiki & Loista moniammatillisen osaamisen. Kaipaatko arkeesi hyvinvoinnin tukipilaria? Haluatko voida paremmin? Unohtuuko itsestä huolehtiminen kiireen keskellä? Ainoa tehtäväsi on varata itsellesi yksi oma hetki / viikko ja tulla paikalle. Me hoidamme loput. Valmennuksessa pysähdyt viikoittain oman hyvinvoinnin äärelle eri teemojen myötä. Aihealueet ovat laajoja, mutta saat näistä ammattilaisen täsmäiskun ja vinkit jatkoon, joita voit soveltaa oman elämäsi resurssit huomioiden. Valmennus sisältää luentoja, tehtäviä ja rutkasti erilaisia treenejä.

 

Sisältö: Hyvinvoiva keho, mikä minua motivoi liikkumaan, hyötyliikunta & aktiivinen arki, lihaskuntoharjoittelun abc, palautuminen & stressinsäätely, kotitreenivinkit, perus- ja kestävyyskunnon kehittäminen, työn tauottaminen & taukojumpavinkit, rentoutuminen & hengitysharjoitteet, fasciamethod, mielen hyvinvointi, kehonhuolto ja ulkoliikuntavinkit.

 

Footbic®- jalkaterät kuntoon

Footbic tunnilla keskitytään jalkaterän lihasten harjoittamiseen Footbic® pallojen avulla. Footbicin avulla jalkateräsi vahvistuvat ja jalkaterän nivelten liikkuvuus lisääntyy. Harjoitteiden avulla voidaan ennaltaehkäista ja kuntouttaa mm. kantakalvon tulehdusta, vaivaisenluuta ja vasaravarpaisuutta.

 

Hathajooga

Hengityksen ja liikkeen synkroniaa. Hyvää oloa, liikkuvuutta, kehotietoisuutta vahvistava tunti sopii kaikille.

 

Just Dance & Relax Aikuiset, 90min

Irrottelua, hauskanpitoa ja loistava arjen irtiotto. Tunnilla käydään läpi tanssin alkeita ja harjoitellaan koreografioita. Tunneilla tehdään myös liikkuvuusharjoitteita. Tunti sopii kaikille.

 

KehonpainoTreeni 60min

Tunnilla vahvistetaan koko kroppaa oman kehon painoa hyödyntäen. Liikkeet skaalataan helposta haastavaan ja treeniä voi tehdä itselleen sopivaan tahtiin. Tunnilta saa paljon vinkkejä treeniin, jota helppo tehdä missä vain. Sopii kaikille kehonpainotreenistä kiinnostuneille. Ryhmän toiveiden mukaan treeneissä hyödynnetään myös liikuntavälineitä.

 

Kroppa kuntoon 

Tuntuuko ettei arjesta meinaa löytyä aikaa liikunnalle ja haluaisit treenata enemmän? Kurssilla vahvistetaan lihaskuntoa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Monipuolista menoa ja tehokkaita treenejä. Kaikki liikkeet skaalataan
helposta haastavaan. Sopii kaikille.

 

Kuntonyrkkeily

Tällä tunnilla pääset tutustumaan kuntonyrkkeilyn maailmaan. Vauhdikkaan ja iloisen tunnin aikana vahvistetaan myös monipuolisesti lihaskuntoa, ketteryyttä ja kestävyyttä. Kurssi sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille eikä vaadi aiempaa taustaa. Harjoitteet skaalataan yksilöllisesti sopivaksi helposta haastavaan.

 

Käsilläseisonta (yksityistunnit / workshopit / joulutreenit)

Oletko haaveillut käsilläseisonnasta tai kenties jo hiukan harjoitellut kässäreitä? Tunti sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille, myös aloittelijoille. Pienessä ryhmässä saa paljon henkilökohtaista ohjausta ja haasteita helposta haastavaan toiveesi huomioiden. Tunnilla edetään turvallisesti harjoitteesta toiseen ohjaajan avustuksella. Treenin aikana tehdään myös käsilläseisontaa tukevia harjoitteita ja venytyksiä.

 

Just Play & Have Fun (yksityistunnit, ei tuntivalikoimassa 2020)

BOOOM – Rakastatko joukkueessa toimimista ja ryhmän tsemppiä? Tykkäätkö pelata erilaisia pelejä? Tällä tunnilla vahvistuu niin lihaskunto kuin kestävyyskin. Kurssin aikana pelataan pienpelejä, suoritetaan erilaisia haasteita ryhmissä ja pareittain. Toimintaympäristö on luotu niin, ettei vaadi aiempaa osaamista vaan sopii kaikille, jotka tietävät motivoituvansa erilaisista peleistä, tehtävistä ja niiden suorittamisesta. Super hauska ja tehokas treeni!

 

Tehotreeni & Kehonhuolto (yksityistunnit / joulutreenit)

Tällä tunnilla saat tehokkaan koko kropan treenin. Kaikki liikkeet skaalataan yksilöllisesti sopiviksi helposta haastavaan. Tunnin loppuun tehdään monipuolinen kehonhuolto.

 

Muutosvalmennus

Muutosvalmennus on pysyvään muutokseen tähtäävä, hyvinvointia edistävä pienryhmävalmennus. Tavoitteesi voi liittyä liikunnan lisäämiseen, painonhallintaan tai arjessa jaksamisen lisäämiseen. Etenet valmennuksessa yksilöllisesti kohti henkilökohtaista tavoitettasi omaan elämääsi räätälöidyin käytännön teoin. Valmennuksessa käyttämämme psyykkisen työskentelyn menetelmät ja mielentaidot, joita harjoittelemme, ovat laajasti sovellettavissa erilaisiin elämäntapamuutostavoitteisiin. Näiden taitojen avulla opit ylläpitämään hyvinvointia arjen muuttuvissa tilanteissa.

 

Valmennuksesta vastaavat psykologi & coach Anu Tevanlinna yhdessä elämäntapamuutosten pysyvyyteen perehtyneen pt Johanna Luttisen kanssa. Tukenasi muutoksessa on valmentajien lisäksi vertaisryhmä ja ryhmän yhteinen keskustelufoorumi. Valmennus sisältää luentoja, mielikuvaharjoitteita, tehtäviä, treenejä, kotitehtäviä ja treeniohjelmia.

 

PERHEIDEN JA LASTEN TUNNIT

Cheer & Dance 6-11v. 

Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin sekä cheerleading maailmaan leikinomaisesti. Kauden aikana harjoitellaan myös helppoja nostoja ja akrobatiatemppuja. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa.

 

Dance-Akro 5-7v.

Tunnilla liikutaan monipuolisesti, vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin sekä akrobatian maailmaan. Kauden aikana harjoitellaan helppoja koreografioita ja akrobatiatemppuja. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa. Sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille. Painotamme monipuolista liikuntaa, lasten ideoita ja osallisuutta.

 

Dance Kids 3-4v. 45min

Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin maailmaan ja musiikkiliikuntaan leikinomaisesti. Kauden aikana harjoitellaan myös helppoja koreografioita. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa.

 

Dance Kids 5-9v. 45min

Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin alkeisiin ja musiikkiliikuntaan. Kauden aikana harjoitellaan myös koreografioita. Tunneilla painottuu leikki, luovuus ja lasten ideat. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa. Kausi huipentuu tanssiryhmien yhteiseen esitykseen (vapaaehtoinen).

 

Dance Family (yksityistunnit, ei tuntivalikoimassa 2020)

Vanhemman ja lapsen yhteinen tanssitunti. Tunnilla vahvistetaan monipuolisesti perusmotorisia taitoja,
tutustutaan tanssin maailmaan ja harjoitellaan helppoja koreografioita. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa. Sopii kaikille eikä vaadi aiempaa tanssitaustaa.

 

FamilyTraining 5-9v. (yksityistunnit / joulutreenit)

Vauhdikkaiden liikuntaleikkien kautta opetellaan monipuoliseesti kehonhallintaa, tasapainotaitoja, erilaisia liikkumistaitoja ja välineenkäsittelytaitoja. Aikuiselle voimaharjoittelua mm. oman kehon painoa hyödyntäen. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa.

 

Ninjatemppuilu

Vauhdikkaan ja iloisen tunnin aikana harjoitellaan ninjatemppuilua liikuntaleikkien kautta. Tunti kehittää monipuolisesti liikunnallisia perustaitoja, kehonhallintaa, ketteryyttä ja reaktiokykyä. Lapsilähtöisessä ohjauksessa vahvistuu pikku-ninjojen liikkumistaidot ja luovuus hauskojen harjoitteiden myötä. Kurssin aikana painotamme myös sankaritaitoina rohkeutta, reiluutta ja ystävällisyyttä.

 

PerheTreeni 4-6v. ja 5-9v. Lajikokeilut, 55min (yksityistunnit, ei tuntivalikoimassa 2020)

Tutustumme eri lajeihin (mm. jalkapallo, sähly, koripallo, tennis) ja vahvistamme perusmotorisia taitoja yhdessä oman aikuisen kanssa. Oppimisympäristö on luotu niin, että jokainen voi toimia omalla tasollaan ja saada paljon onnistumisen kokemuksia sekä haasteita. Kauden aikana opettelemme myös tunnistamaan omia vahvuuksia. Tunnilla aikuinen pääsee tekemään voimaharjoittelua mm. oman kehonpainoa hyödyntäen. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa.

 

PerheTreeni Sirkus 3-5v.

Kuperkeikkoja, kehotemppuja ja akrobatian alkeita. Pienessä ryhmässä harjoitellaan sirkustemppujen alkeita turvallisesti omaan tahtiin. Kurssin aikana vahvistetaan monipuolisesti perusmotorisiataitoja hauskojen
liikuntaleikkien kautta yhdessä oman aikuisen kanssa. Tunnilla myös aikuiselle lihaskuntoa vahvistavia harjoitteita. Liikunnan iloa ja yhdessä jaettuja onnistumisen kokemuksia.

 

PerheTreeni 1-8v.

Vauhdikkaiden liikuntaleikkien kautta opetellaan monipuoliseesti kehonhallintaa, tasapainotaitoja, erilaisia liikkumisja
välineenkäsittelytaitoja. Aikuiselle voimaharjoittelua mm. oman kehon painoa hyödyntäen. Liikunnan iloa ja
hauskaa yhdessä oloa.

 

Prinsessajumppa 3-5v.

Liikunnan iloa, prinsessajuttuja ja valloittavaa menoa. Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja monipuolisten liikuntaleikkien avulla. Kokonaisuus rakentuu lasten ideoiden pohjalta. Tunneilla painottuu luovuus, seikkailu, onnistuminen ja leikinomaisuus. Monipuolisen menon rinnalla opettelemme tunnistamaan omia vahvuuksia.

 

Skidiakro 4-9v.

Vauhdikkaan ja iloisen tunnin aikana harjoitellaan akrobatian alkeita. Käsilläseisontaa, siltoja, siltakaatoja sekä monipuolista liikuntaa. Tämä vauhdikas ja hauska tunti vahvistaa perusmotorisia taitoja, luovuutta ja liikunnan iloa.

 

Skiditemppukoulu (yksityistunnit / joulutreenit)

Monipuolista liikuntaa, vauhtia, iloa, aktiivisuutta ja rutkasti onnistumisen kokemuksia. Kokonaisuus rakentuu ryhmän toiveet huomioiden. Skiditemppiksessä harjoitellaan monipuolisia liikkumistaitoja, tasapainotaitoja, kehon voiman käyttöä ja opetellaan välineenkäsittelytaitoja erilaisten liikuntaleikkien avulla.

 

StreetDance 7-9v.

Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin monipuoliseen maailmaan ja harjoitellaan koreografioita lasten toiveet huomioiden. Tuntien sisällöissä painotetaan lasten ideoita, luovuutta ja leikinomaisuutta. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa. Kausi huipentuu tanssiryhmien yhteiseen esitykseen (vapaaehtoinen).

 

Supersankarikurssi 3-7v.

Liikunnan iloa, sankaritaitoja ja monipuolista menoa tarjoava tunti on suunnattu kaikille 3-7-vuotiaille pienille supersankareille. Tunnilla vahvistuu perusmotoristen taitojen ohella sankaritaitoina rohkeus, reiluus, sinnikkyys ja ystävällisyys. Lisäksi opettelemme tunnistamaan omia vahvuuksia. Tunnille saa halutessaan pukeutua tai voi tulla omana itsenään.

 

Tanssi & Akrobatia 9-11v.

Tunnilla liikutaan monipuolisesti, vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin sekä akrobatian maailmaan. Kauden aikana harjoitellaan helppoja koreografioita ja akrobatiatemppuja. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa. Sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille. Painotamme monipuolista liikuntaa, lasten ideoita ja osallisuutta.

 

Urheilevan lapsen Sankaritaidot®

Lasten liikunnan ilon, motivaation, itsetunnon ja onnistumisen kokemuksen lisääminen on meille sydämen asia! Valmennuksessa vahvistetaan perusmotorisia taitoja osana tervettä kasvua ja kehitystä. Erilaisten liikunnallisten tehtävien avulla käsitellään psyykkisiä taitoja (esim. tunteet, pettymyksen sietäminen, keskittyminen, motivaatio). Sisältö tarkentuu ryhmän toiveiden mukaan. Yleisenä ajatuksena on vahvistaa itsetuntoa, auttaa tunteiden kohtaamisessa sekä omien vahvuuksien tunnistamisessa. Valmennus sisältää kotitehtäviä.

 

Äiti – Taapero Treeni (yksityistunnit, ei tuntivalikoimassa 2020)

Löytyykö kotoa meneväinen taapero ja äiti, joka kaipaa tehokkaita treenejä ja yksilöllistä ohjausta? Tällä kurssilla keskitytään äidin treeniin lapsen ehdoilla. Lihaskuntoa ja voimaa vahvistava tunti, jossa tehdään myös yhteisiä harjoitteita taaperon painoa hyödyntäen.

 

Äiti – vauva jumppa

Tällä tunnilla keskitytään lempeästi harjoittelun aloittamiseen synnytyksen jälkeen. Haemme hyvää ryhtiä, kuntoa ja vahvistamme koko kehoa sekä syvien lihasten tukea. Pienten ryhmien ansiosta haasteita ja liikkeitä skaalataan
tarpeiden sekä toiveiden mukaan.

 

Äiti – vauva Jooga (yksityistunnit, ei tuntivalikoimassa 2020)

Lempeää hathajoogaa yhdessä vauvan kanssa. Liikkeen ja hengityksen synkroniaa. Lempeä tunti avaa kehoa ja rentouttaa kokonaisvaltaisesti. Pienten ryhmien ansiosta haasteita ja liikkeitä skaalataan tarpeiden sekä toiveiden mukaan.

 

Äiti – vauva Pilates

Äiti-vauva -pilateksessa keskitytään äidin palautumiseen raskausajasta ja synnytyksestä. Harjoittelulla voidaan tehostaa kehon palautumista, vähentään virtsankarkailua sekä vahvistaa kehonhallintaa ja parantaa liikkuvuutta kipu- ja rasitustilojen ehkäisemiseksi.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää ryhtiä, vahvistaa keskivartaloa sekä opetella optimaalisia liikeratoja ja syvää hengitystä. Keskivartalon syviä lihaksia aktivoimalla pyritään sitomaan kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen. Pilatesharjoittelua ohjaavat kuusi periaatteetta: tarkkuus, keskittyminen, keskittäminen, kontrolli, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta.

 

Raskausajan Pilates (yksityistunnit)

Raskausajan pilates auttaa kehoa sopeutumaan raskauden ajan muutoksiin, valmistaa kehoa synnytykseen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan. Pilatesharjoitteita sovelletaan raskausaikaan sopiviksi ja harjoittelussa painotetaan lantionpohjan ja keskivartalon voimaa mutta myös joustavuutta.Raskausajan pilates auttaa kehoa sopeutumaan raskauden ajan muutoksiin, valmistaa kehoa synnytykseen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan. Pilatesharjoitteita sovelletaan raskausaikaan sopiviksi ja harjoittelussa painotetaan lantionpohjan ja keskivartalon voimaa mutta myös joustavuutta.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää ryhtiä, vahvistaa keskivartaloa sekä opetella optimaalisia liikeratoja ja syvää hengitystä. Keskivartalon syviä lihaksia aktivoimalla pyritään sitomaan kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen. Pilatesharjoittelua ohjaavat kuusi periaatteetta: tarkkuus, keskittyminen, keskittäminen, kontrolli, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta.

 

 

 

X