AIKUISTEN TUNNIT

Syksyn 2019 hinnaston ja aikataulun löydät täältä.

Syksy 2019 Lukujärjestys – PDF

ILMOITTAUDU MUKAAN TÄÄLTÄ!

 

Aikuisten Futiskoulu, 90min

Jalkapallon alkeita ja monipuolista liikuntaa. Huippuhauska tapa tutustua palloilun maailmaan ja vahvistaa kestävyyttä, lihaskuntoa ja liikkuvuutta. Kurssi sopii aloittelijoille ja vähän pelanneille.

 

BootCamp 60min

Kaipaatko uusia liikkeitä ja tehokkaita treenejä, joissa opit haastamaan kehoasi uudella tavalla? Lihaskuntoa monipuolisesti vahvistava tunti sopii aktiivisille liikkujille ja haasteita kaipaaville, joilla on jo vähän aikaisempaa treenitaustaa.

 

Core + Crosstraining

Tunnilla vahvistetaan monipuolisesti koko vartalon lihaskuntoa sekä erityisesti keskivartaloa. Monimuotoinen treeni (mm. intervalli, tabata, kestävyys, pariharjoitteet), jossa hyödynnetään kehonpainon lisäksi seuraavia välineitä: kahvakuula, trx-narut, kuminauhat, irtopainot ym. Treeneissä keskitytään myös liikkuvuuteen ja kehonhuoltoon. Sopii kaikille, treeni etenee progressiivisesti jokaisen oman tason mukaan.

 

Hathajooga

Hengityksen ja liikkeen synkroniaa. Hyvää oloa, liikkuvuutta, kehotietoisuutta vahvistava tunti sopii kaikille.

 

Just Dance & Relax Aikuiset, 90min

Irrottelua, hauskanpitoa ja rentoutumista. Tunnilla käydään läpi tanssin alkeita ja harjoitellaan helppoja koreografioita. Tuntien lopuksi venytellään ja rentoudutaan. Tunti sopii kaikille.

 

KehonpainoTreeni 60min

Tunnilla vahvistetaan koko kroppaa oman kehon painoa hyödyntäen. Liikkeet skaalataan helposta haastavaan ja treeniä voi tehdä itselleen sopivaan tahtiin. Tunnilta saa paljon vinkkejä treeniin, jota helppo tehdä missä vain. Sopii
kaikille kehonpainotreenistä kiinnostuneille.

 

Kroppa kuntoon 

Tuntuuko ettei arjesta meinaa löytyä aikaa liikunnalle ja haluaisit treenata enemmän? Kurssilla vahvistetaan lihaskuntoa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Monipuolista menoa ja tehokkaita treenejä. Kaikki liikkeet skaalataan
helposta haastavaan. Sopii kaikille.

 

Kuntonyrkkeily

Tällä tunnilla pääset tutustumaan kuntonyrkkeilyn maailmaan. Vauhdikkaan ja iloisen tunnin aikana vahvistetaan myös monipuolisesti lihaskuntoa, ketteryyttä ja kestävyyttä. Kurssi sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille eikä vaadi aiempaa taustaa.

 

Just Play & Have Fun

BOOOM – Rakastatko joukkueessa toimimista ja ryhmän tsemppiä? Tykkäätkö pelata erilaisia pelejä? Tällä tunnilla vahvistuu niin lihaskunto kuin kestävyyskin. Kurssin aikana pelataan pienpelejä, suoritetaan erilaisia haasteita ryhmissä ja pareittain. Toimintaympäristö on luotu niin, ettei vaadi aiempaa osaamista vaan sopii kaikille, jotka tietävät motivoituvansa erilaisista peleistä, tehtävistä ja niiden suorittamisesta. Super hauska ja tehokas treeni!

 

Muutosvalmennus

Kaipaatko muutosta arkeesi, monipuolista liikuntaa, yksilöllistä ohjausta ja uusia ideoita? Muutosvalmennuksen idea on auttaa täsmentämään tavoitteesi ja löytää sinun arkeesi sopivia keinoja mennä tavoitettasi kohti. Se voi liittyä
esimerkiksi liikuntaan, uneen, yleisen aktiivisuuden lisääminen, painonhallintaan tai hyvän olon ja energian lisäämiseen arjessa. Suositut ryhmät ovat saaneet hyvää palautetta rennosta ja iloisesta ilmapiiristä. Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin näkökulmaa tarkastellaan osana monipuolisia treenejä. Valmennus sopii terveys- ja kuntoliikkujille sekä niille ketkä haluavat ylläpitää aktiivista arkea ja voida hyvin.

PERHEIDEN JA LASTEN TUNNIT

Cheer & Dance 6-11v. 

Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin sekä cheerleading maailmaan leikinomaisesti. Kauden aikana harjoitellaan myös helppoja nostoja ja akrobatiatemppuja. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa.

 

Move & Dance Kids 3-4v. 45min

Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin maailmaan ja musiikkiliikuntaan leikinomaisesti. Kauden aikana harjoitellaan myös helppoja koreografioita. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa.

 

Dance Kids 5-9v. 45min

Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja, tutustutaan tanssin alkeisiin ja musiikkiliikuntaan. Kauden aikana harjoitellaan myös koreografioita. Tunneilla painottuu leikki, luovuus ja lasten ideat. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa. Kausi huipentuu tanssiryhmien yhteiseen esitykseen (vapaaehtoinen).

 

Dance Family

Vanhemman ja lapsen yhteinen tanssitunti. Tunnilla vahvistetaan monipuolisesti perusmotorisia taitoja,
tutustutaan tanssin maailmaan ja harjoitellaan helppoja koreografioita. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa. Sopii kaikille eikä vaadi aiempaa tanssitaustaa.

 

Ninjatemppuilu

Vauhdikkaan ja iloisen tunnin aikana harjoitellaan ninjatemppuilua liikuntaleikkien kautta. Tunti kehittää monipuolisesti liikunnallisia perustaitoja, kehonhallintaa, ketteryyttä ja reaktiokykyä. Lapsilähtöisessä ohjauksessa vahvistuu pikku-ninjojen liikkumistaidot ja luovuus hauskojen harjoitteiden myötä. Kurssin aikana painotamme myös sankaritaitoina rohkeutta, reiluutta ja ystävällisyyttä.

 

PerheTreeni 4-6v. ja 5-9v. Lajikokeilut, 55min

Tutustumme eri lajeihin (mm. jalkapallo, sähly, koripallo, tennis) ja vahvistamme perusmotorisia taitoja yhdessä oman aikuisen kanssa. Oppimisympäristö on luotu niin, että jokainen voi toimia omalla tasollaan ja saada paljon onnistumisen kokemuksia sekä haasteita. Kauden aikana opettelemme myös tunnistamaan omia vahvuuksia. Tunnilla aikuinen pääsee tekemään voimaharjoittelua mm. oman kehonpainoa hyödyntäen. Liikunnan iloa ja hauskaa yhdessä oloa.

 

PerheTreeni Sirkus 3-5v.

Kuperkeikkoja, kehotemppuja ja akrobatian alkeita. Pienessä ryhmässä harjoitellaan sirkustemppujen alkeita turvallisesti omaan tahtiin. Kurssin aikana vahvistetaan monipuolisesti perusmotorisiataitoja hauskojen
liikuntaleikkien kautta yhdessä oman aikuisen kanssa. Tunnilla myös aikuiselle lihaskuntoa vahvistavia harjoitteita. Liikunnan iloa ja yhdessä jaettuja onnistumisen kokemuksia.

 

PerheTreeni 1-8v.

Vauhdikkaiden liikuntaleikkien kautta opetellaan monipuoliseesti kehonhallintaa, tasapainotaitoja, erilaisia liikkumisja
välineenkäsittelytaitoja. Aikuiselle voimaharjoittelua mm. oman kehon painoa hyödyntäen. Liikunnan iloa ja
hauskaa yhdessä oloa.

 

Prinsessajumppa 3-5v.

Liikunnan iloa, prinsessajuttuja ja valloittavaa menoa. Tunnilla vahvistetaan perusmotorisia taitoja monipuolisten liikuntaleikkien avulla. Kokonaisuus rakentuu lasten ideoiden pohjalta. Tunneilla painottuu luovuus, seikkailu, onnistuminen ja leikinomaisuus. Monipuolisen menon rinnalla opettelemme tunnistamaan omia vahvuuksia.

 

Supersankarikurssi 3-7v.

Liikunnan iloa, sankaritaitoja ja monipuolista menoa tarjoava tunti on suunnattu kaikille 3-7-vuotiaille pienille supersankareille. Tunnilla vahvistuu perusmotoristen taitojen ohella sankaritaitoina rohkeus, reiluus, sinnikkyys ja ystävällisyys. Lisäksi opettelemme tunnistamaan omia vahvuuksia. Tunnille saa halutessaan pukeutua tai voi tulla omana itsenään.

 

Äiti – Taapero Treeni

Löytyykö kotoa meneväinen taapero ja äiti, joka kaipaa tehokkaita treenejä ja yksilöllistä ohjausta? Tällä kurssilla keskitytään äidin treeniin lapsen ehdoilla. Lihaskuntoa ja voimaa vahvistava tunti, jossa tehdään myös yhteisiä harjoitteita taaperon painoa hyödyntäen.

 

Äiti – vauva jumppa

Tällä tunnilla keskitytään lempeästi harjoittelun aloittamiseen synnytyksen jälkeen. Haemme hyvää ryhtiä, kuntoa ja vahvistamme koko kehoa sekä syvien lihasten tukea. Pienten ryhmien ansiosta haasteita ja liikkeitä skaalataan
tarpeiden sekä toiveiden mukaan.

 

Äiti – vauva Jooga

Lempeää hathajoogaa yhdessä vauvan kanssa. Liikkeen ja hengityksen synkroniaa. Lempeä tunti avaa kehoa ja rentouttaa kokonaisvaltaisesti. Pienten ryhmien ansiosta haasteita ja liikkeitä skaalataan tarpeiden sekä toiveiden mukaan.

 

Äiti – vauva Pilates

Äiti-vauva -pilateksessa keskitytään äidin palautumiseen raskausajasta ja synnytyksestä. Harjoittelulla voidaan tehostaa kehon palautumista, vähentään virtsankarkailua sekä vahvistaa kehonhallintaa ja parantaa liikkuvuutta kipu- ja rasitustilojen ehkäisemiseksi.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää ryhtiä, vahvistaa keskivartaloa sekä opetella optimaalisia liikeratoja ja syvää hengitystä. Keskivartalon syviä lihaksia aktivoimalla pyritään sitomaan kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen. Pilatesharjoittelua ohjaavat kuusi periaatteetta: tarkkuus, keskittyminen, keskittäminen, kontrolli, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta.

 

Raskausajan Pilates

Raskausajan pilates auttaa kehoa sopeutumaan raskauden ajan muutoksiin, valmistaa kehoa synnytykseen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan. Pilatesharjoitteita sovelletaan raskausaikaan sopiviksi ja harjoittelussa painotetaan lantionpohjan ja keskivartalon voimaa mutta myös joustavuutta.Raskausajan pilates auttaa kehoa sopeutumaan raskauden ajan muutoksiin, valmistaa kehoa synnytykseen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan. Pilatesharjoitteita sovelletaan raskausaikaan sopiviksi ja harjoittelussa painotetaan lantionpohjan ja keskivartalon voimaa mutta myös joustavuutta.

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää ryhtiä, vahvistaa keskivartaloa sekä opetella optimaalisia liikeratoja ja syvää hengitystä. Keskivartalon syviä lihaksia aktivoimalla pyritään sitomaan kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen. Pilatesharjoittelua ohjaavat kuusi periaatteetta: tarkkuus, keskittyminen, keskittäminen, kontrolli, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta.

X