Fysioterapia ja hieronta

”Hyvinvoiva keho ei kärsi kiputiloista. Pienillä muutoksilla on mahdollista lisätä kehon hyvinvointia merkittävästi."

STUDIOLTAMME LÖYDÄT MYÖS FYSIOTERAPIAPALVELUIDEN LISÄKSI PROMETHOD TESTAUKSEN. LUE LISÄÄ ALTA

TEEMME YKSILÖVASTAANOTON LISÄKSI YKSITYISTUNTEJA, TYÖHYVINVOINTIKEIKKOJA JA YKSILÖLLISTÄ VALMENNUSTA.

Kuka sinua hoitaa?

Tiina Petrell (Fysioterapeutti)

“Valmistuin fysioterapeutiksi keväällä 2020. Omien harrastuksieni kautta kehon liikkuvuus  sekä optimaalinen toiminta on tullut tärkeäksi.

Valmentajana ja tulevana fysioterapeuttina kehon tasapainoinen toiminta on minulle tärkeää. Pienetkin liikkeen tai liikekontrollin häiriöt voivat aiheuttaa ongelmia tuki ja -liikuntaelimistössä ja sitä kautta vaikeuttaa arkipäivän elämää.

Olen suorittanut ProMethod sekä FasciaMethod koulutukset, joissa molemmissa pureudutaan kehon liikkuvuuteen ja toimintaan. Tämän lisäksi olen kouluttautuntu Footbic ohjaajaksi. Footbic on palloilla toteutettavaa jalkateräjumppaa, joka kuntouttaa ja ennaltaehkäisee jalkaterän ongelmia. Pienryhmien lisäksi, otan syksyllä vastaan fysioterapian yksilöasiakkaita ja teen ProMethod- testauksia Oulunkylän tiloissa.”

ProMethod -valmentaja testaa kehosi liikkuvuuden ja liikehallinnan ja testien perusteella suunnittelee sinulle henkilökohtaisen harjoitusohjelman:

  • korjaamaan kehon puolieroja
  • poistamaan kipuja
  • parantmaan lihastasapainoa
  • ehkäisemään vammoja
  • kehittämään suorituskykyä

Promethod valmennus paketti sisältää 3 henkilökohtaista tapaamiskertaa. Hinta 225 euroa.

HINNASTO:

Fysioterapia
45min 60€
60min 70€

FYSIOTERAPIA

Kysy lisää: tiina@liikuleikiloista.fi

OTA YHTEYTTÄ JA VARAA AIKA:

Tiina Petrell
(045) 633 1179
tiina@liikuleikiloista.fi

ÄITIYSFYSIOTERAPIA

Oletko raskaana tai juuri synnyttänyt? Pohditko, minkälainen liikunta sinulle sopii tai miten kehosi on palautunut synnytyksestä? Äitiysfysioterapeutin vastaanotolle voi hakeutua jo raskausaikana tai synnytyksen jälkeen, jos pohdit miten:

  • liikkua turvallisesti
  • valmistautua synnytykseen
  • olet palautunut synnytyksestä.

Äitiysfysioterapeutti on terveydenhuoltoalan ammattilainen, joka osaa antaa sinulle juuri yksilöllisesti sopivat harjoitteet. Muita syitä, joiden vuoksi voi hakeutua vastaanotolle, ovat esim. vaikeudet hahmottaa keskivartaloa, selkäkivut, vatsan pömpötys, niska-hartiaseudun ongelmat tai erkauman epäily. Naisten fysioterapiassa on usein syytä huomioida myös lantionpohjan toiminta. Hyvä keskivartalon ja lantionpohjan lihasten kunto vaikuttaa mm. ryhtiin, selän hyvinvointiin, virtsanpidätyskykyyn sekä seksuaalisuuteen ja näin ollen kokonaisvaltaiseen hyvään oloon.

Äitiysfysoterapian lisäksi fysioterapeuttimme auttaa sinua myös esim. niska-hartiaseudun tai selkäkipujen kuntoutuksessa sekä aktiiviliikkujien ja urheilijoiden terveyden edistämisessä.

Kuka sinua hoitaa?

Satu Ranta

“Olen fysioterapeutti, PhysioPilates-ohjaaja sekä voimisteluvalmentaja ja -tuomari. Tultuani itse äidiksi kiinnostuin raskauden ja synnytyksen tuomista muutoksista kehossa sekä äidin palautumisen ja hyvinvoinnin tukemisesta. Olenkin nyt opiskellut ja kouluttautunut äitiysfysioterapeutiksi. Fysioterapeutin työssä näen yhtymäkohtia valmentamiseen, molemmissa rooleissa koen auttavani yksilöitä eteenpäin omalla polullaan. Tällä hetkellä kouluttaudun lisäksi urheilufysioterapian osaajaksi.

Perheeseeni kuuluu kaksi alle kouluikäistä lasta, mies ja Kiljusen herrasväkeämme täydentää vielä kaksi kultaistanoutajaa.

Äideille suunnattujen pienryhmien ohjauksen lisäksi, otan vastaan yksilöasiakkaita Oulunkylän tiloissa. Suunnitelmissa on myös järjestää workshoppeja ja luentoja hyvinvointiin liittyvistä teemoista. Toimintaa on tarkoitus kehittää teidän toiveitten pohjalta. Kaikki palaute, ideat ja kysymykset ovat tervetulleita!

Hymyillään kun tavataan ja nykäiskää rohkeasti hihasta!”

Satu ottaa asiakkaita vastaan Oulunkylässä Liiku, Leiki ja Loista hyvinvointistudiolla, os. Siltavoudintie 9. Lisäksi hän ohjaa studiolla äiti-vauva pienryhmiä.

Sadun treenivinkki:

Tiesitkö, että lantionpohjan lihakset voivat olla myös ylijännittyneet? Ylijännitystä esiintyy etenkin raskasta liikuntaa harrastavilla naisilla, mutta myös stressi vaikuttaa lantionpohjanlihasten toimintakykyyn. Jatkuva yliaktiivisuus heikentää lihasten elastisuutta ja tukevuutta.

Kokeile: Rauhallisella, syvällä vatsahengityksellä voit rauhoittaa itseäsi ja edistää lantionpohjalihasten rentoutumista. Hyvä asento voi olla selinmakuulla jalkapohjat yhdessä. Muutaman minuutin rauhoittuminen on paikallaan joka päivä.

Tarvittaessa fysioterapeutti voi auttaa löytämään oikean tavan harjoituttaa lantionpohjan lihaksia.

HINNASTO:

Fysioterapia
45min 68€
60min 74€

Kysy tarjousta ja kerro toiveesi.

OTA YHTEYTTÄ JA VARAA AIKA:

Satu Ranta
(040) 538 7225
satu.ranta@iki.fi

Kokonaisuuksia voidaan myös räätälöidä yksilöllisesti ja tarpeen mukaan. 

X